Utmaning


Jag fick en utmaning av min vän
Erika nämligen att skriva 8 vanor och faktan om mig. Det känns en aning svårt men också roligt att sätta ord på mig och mina vanor... here we go:

1. Som ni säkert redan vet är jag inte blond och har inte heller blåa ögon. Detta var något av ett trauma när jag var barn, jag avskydde mitt bruna hår och mina bruna ögon. Min allra största dröm var att vara blond, ha blåa ögon och heta Jessica, varför har jag egentligen ingen bra förklaring på, men det verkade som att det var det som gällde under senare delen av 80-talet och en bit in på 90-talet. Att jag inte är blond, har blåa ögon och heter Jessica är något jag är rätt så glad för idag, jag är stolt över att vara en brunögd Sara.

2. Jag har ett annars rätt så bra lokalsinne, men att köra bil i Ödeshög är inte alltid så lätt ska ni veta! Enda sen jag tog körkort för sex år sen har jag lyckats köra fel där ett antal gånger, på väg till Le Bistro hamnade jag på vägen ut till Hästholmen via vägen till Gränna(!) men värst av allt är dock (som ni alla vet) när jag råkade köra åt fel håll i rondellen vid Östgötaporten, vadå det
kan uppfattas som en korsning.. så jag har alltså backat runt i en av Sveriges största rodell med mammas lilla Golf - så nu vet mamma också om det. Sorry mamsen, men både Golfen och jag är oskadda!

3. 162 centimeter är jag enligt mitt pass, det är alldeles lagom. Men på sista tiden har jag kommit på mig själv att alltid stå på tå, liksom stå o gunga på tårna. Jag kanske ska fråga min vän Freud om det är något undermedvetet att jag vill nå högre här i världen eller om jag bara är sån. Mamma vickar alltid på tårna när hon borstar tänderna - det tycker jag är sött!

4. Mat är ju något som är väldigt gott, som alla andra föredrar jag normal mat Men när det kommer till olika matkombinationer så är jag rätt så ensam om att bara älska pannkakor, grädde (ovispad - mkt viktigt!) och prinskorv från Vaggeryd. Det är väldigt gott, men jag tror det är en lantisgrej att gilla det, har ett svagt minne av att Maria också är ett fan av detta.

5. Midori Splice är min absoluta favoritdrink, det finns inte mkt som slår den och jag förstår inte varför inga svenskar känner till den. Skärpning. Bubblare på drinkfronten är Strawberry Mojito, mums!

6. En liten udda talang jag har är att lära mig asdåliga reklamjinglar utantill, dock är detta något som jag blivit sämre med ju äldre jag blivit. Om det beror på mindre plats i huvet eller att jag helt enkelt struntar i att kolla/lyssna på reklamjinglar låter jag vara osagt. Dessutom ligger massa texter till dåliga 80 & 90-talsschlagers i huvet, varför? Kunde jag inte få nån bättre talang som spansk gramatik eller nåt annat som man kan ha nytta av?

7. Fobier ska vi knappt ens prata om.. Ujuj, det finns det en del. Den mest kända är fåglar, en fobi som fick mig att sluta äta kyckling under hela förra året. Andra fobier som jag lider av är mörker, djupt vatten (badar mkt sällan på djuptvatten, det var lite jobbigt innan jag kunde slappna av när vi snorklade i Barriärrevet), mörker är ytterligare en fobi jag lider av. Men jag har upptäckt ytterligare en nu i sommar nämnligen skyltdockor! Dom är ju hur läskiga som helst, speciellt om de står fritt inne i en butik.. För ett antal år sen var jag mkt hos några som hade en alldeles egen skyltdocka som hade namn och som de klädde i olika kläder, lite småcreepy!

8. Nu börjar det bli svårt... Men jag får härma Erika lite och säga att även jag är ruskit huslig, lagar mat, bakar och fixar. Men det kanske det inte är någon som har missat? Dock är min passion av disk och tvätt inte lika stark.


Så det var det det! That's me!




Kommentarer
Postat av: Maria

Haha... du har helt rätt angående mitt medlemskap i pannkakor med prinskorv-klubben... tror lixom du att de härstammar från våra lantisrötter...

2007-09-08 @ 14:39:26
Postat av: Erika

Kul att veta mer om dig :) det där med pannkakorna... :P inte min smak. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback