Fredag 4 april, 2008

Skön dag! Hanna & jag tog en liten dagstripp till Norrköping för att vara lite svåkulturella. Sist jag satte foten i Norrk var för cirka fyra år sen när jag hade en liten dejt med min gamla Halmstadspluggkompis Lina. Well well, eftersom Hanna jobbar i Norrköping så tänkte jag att hon hade koll på Arbetets museum och vart det låg, hmm. Vi gick inte vilse, men vi kanske inte gick den smidigaste vägen. Jag går inte ofta vilse, men i Lambohov var det inte lätt att hitta, speciellt inte när det är mörkt, jag handlade på konsum, och Hanna låg sjuk hemma i soffan och ville ha, hhmm yoghurt? Anyhow, så kom vi fram till Roy Anderssons utställning om förintelsen, det kändes inte riktigt som en vanlig förintelseutställning utan den var lite mer jaa, åk och kolla själva. Sen hade jag två val: 1. vara kvar hemma i Linköping - vilket skulle leda till en Moses special utan lök från Butterfly, glass och X antal avsnitt av Gilmore girls (fettoalternativet) 2. Åka hem till Rinna, äta gott, umgås med mams & paps, sovmorgon, långpromenad bland hagar , kossor och ängar. Det blev antarnativ två och nu sitter jag här i Rinna, på landet och är uttråkad. Långpromenaden har jag inte hunnit med, imorgon kanske. Nu ska sambokilona bort, bikini ska inhandlas, pressa i ett solarie och sen är jag redo för beach '08. Funderar på att ta sommaren ledig och ha semester, sist jag hade det en sommar var typ 1998!!! Då hade jag precis slutat åttan och fått betyg för andra gången, alldeles för sent. Hejja Björklund, inför betyg tidigare! Vilket man knappt vågade säga på lärarutbildningen.. Nu ska jag lägga mig i mitt gamla rum, där tiden (nästan) stått stilla och läsa deckare. Puss o gonatt. En extra stor kram till Elin som blir ett år äldre idag! Puss puss sweetie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback