...sen eldkvarn brann

Det kan vara veckans uttryck, lagom mesigt men funkar på det mesta som på; Här inne har dom inte bytt inredning sen eldkvarn brann.. (gällande pizzeria 5 tastes) Såhär trist har jag nog inte haft sen eldkvarn brann.. (en trist och långtråkig semesterdag) Jaa, ni fattar. Dagarna på semestern går, finns inte överdrivet mycket att göra. Ikväll ska vi då tvätta, yeeeh! Imorgon kväll åker jag hem till Rinna, min syster från London kommer hem, yeeeh! Inte nog med att hon kommer hem, hon har en bebbe i magen med, yeeeh! Jag ska bli moster, kommer bli den bästa mostern - ever! Så på lördag har jag namnsdag! Jag tar varje tillfälle jag kan få för att fira lite, när jag var barn fick jag alltid en jordgubbstårta på Saradagen, men inte i år inte och inte de senaste 10 åren heller för den delen... Livet är bra hårt ibland. Så på söndag (inte lördag som jag irrade om först) fyller Darling år, det där med presenter är ju alltid lite knivigt men jag har fixat en present so far. Sen efter söndag vet jag inte vad som händer, jag får sitta och vänta på att det blir fredag och att det rullar in lite pengar på kontot igen, det börjar sina. Well well, jag har iaf en plan B till hösten om det inte löser sig med jobb, Företagsekonomi på Liu, inte precis vad jag hade räknat med men jag får något att fördriva tiden med. Då kan jag sitta i vårt nya kontor och plugga på ekonomitentor, för vi ska flytta! Till stans finaste fyra, så nu håller jag alla tummarna jag har för att det inte ska krångla någonstans. Om allt går vägen har vi bara en månad kvar på Klostergatan, kommer kännas mycket märkligt och vi kommer sakna fönstret...

Till sist;
om ni gillar Vanilla Coke - skriv under Här NU! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback