'Cause it's a bittersweet symphony, this life

Det här med studenten (eller sluta gymnasiet, studentexamen avskaffades redan 1968 om jag inte minns fel..) är en stoor grej här i Linköping. Det firas verkligen med pompa och ståt, skumpafrukost i trädgårdsföreningen. På vår skumpafrukost drog vi ut en tv på en villaaltan i Ryttarhagen i Mjölby, det var ju fotbollsVM och Sverige spelade en viktig match.. yeeeeh! Tror att vi förlorade.. Well.. det var ju kul att stå på en vagn och skrika, dricka billigt bubbel, åka till Motala och fira, men det var inte jättekul att vakna upp dagen efter - och inte enbart pga baksmällan - ångest! Vad ska jag göra nu då? Jag skulle aldrig någonsin vilja vara 19 igen, tack för att jag är 25!! Något slog mig när jag stod och tittade på alla vagnar, den ena mer kreativ än den andra, att när jag slutade gymnasiet gick dom där småttingarna i sexan, SEXAN!! I'm old! Om två år slutar min lillasyster gymnasiet, då kommer jag vara stoltast i stan, kommer stå på storgatan i Tranås med en studentskylt där hon sitter på dass med en fez på huvudet, haha!! Just nu är jag lite avis på min syster, hon är på Hultsfred och ska se The Hives, vill vill med! Well, i'm to old!

Dagens låt är utan tvekan Bittersweet symphony med The Verve! Fina minnen till den och jag hoppas det blir fler, någon gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback