Akta er killar här kommer gud och hon är jävligt förbannad

Jag blir så less på människor ibland, speciellt långsamma ineffektiva människor. Hur svårt kan det vara att ha lite koll på läget och fortsätta framåt. Dagens fråga är; varför går alla pensionärer och trängs nere på Lucullus mitt i eftermiddagsrusningen? Dagens exempel utspelade sig för cirka en halvtimme sen, jag hade tagit en varukorg, plockat i mina varor och ställde mig i kassakön, so far inga problem. Problemet uppstår när jag inser att mannen framför mig inte är stans smidigaste. Det han hade i handen var tre (!) paket med fetaost (tydligen gillar mannen fetaost..) hursomhelst så tar han upp en stooor plastpåse med diverse olika grönsaker och frukter, bl a en banan (!), en morot, två gula kiwis, två gröna kiwis, äpplen, päron you name it och lägger i en stor hög på bandet. Men till saken hör att det inte finns något pris på fetaosten och tjejen i kassan frågar först mannen och sedan dom andra tanterna om dom vet, men tyvärr inte. Så tjejen knatar iväg för att kolla upp detta, i kassan mittemot hinner det passera säkert tio kunder innan hon är tillbaka. Sedan uppstår en diskussion mellan mannen och tjejen i kassan huruvida han ska ha alla tre (!) förpackningarna med fetaost eller inte, detta p g a fetaostens höga pris. Det slutade med att mannen köpte all fetaost och betalade långsamt, innan han hade plockat ner sina varor i kassan hann jag hem. Så snälla snälla.. var effektiva! Det vi har lärt oss av dagen är att ställ dig aldrig bakom en hemlig pensionär på Lucullus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback