Jag gillar Stångån på hösten, när vardagsslunken lagt sig över torgen..



Imorgon är det måndag vilket innebär att det är söndag idag.. Helgen har spenderats på landet med trevligt sällskap, god mat, sovmorgon och sockerchock. Hösten är förvisso fin men när klockan ringer halv sex är hösten inte lika uppskattad hos fröken Nyberg. Det är faktiskt bara tre veckor kvar till det efterlängtade höstlovet, yeeh! Något annat jag ser fram emot är ju då lovet.. hehe, vår gourmethelg på badhotellet i Tranås, juuuul! Resan till systeryster i London runt nyår och till hennes lilla bebis som ska ploppa ut i början av december. Jaa, sen efter det går det snart till min födelsedag (26!!) sen är det ju snart sommar, så kommer det väl att fortsätta.. Shit vad trist låter egentligen. Det bästa vore ju att lämna allt, flytta till ett varmt land utan snöslask och höststormar, bo i en koja på stranden och verkligen Leva! Men näädå, istället för det tvingar jag upp mig själv i arla morgonstund vaaarje morgon, gör samma sak vaarje morgon, åker till jobbet och gör det jag ska och lite till, handlar, står i kö, lagar mat, sover och gör samma procedur nästkommande dag. Det låter ju inget vidare men det är vad vi i väst kallar för ett liv.

                                                                                           Denna dagen - ett liv!




Kommentarer
Postat av: Sambon

Den där kojan på stranden blir mer och mer lockande för varje dag nu när temperaturen sjunker. När åker vi?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback