Tredje november 2009

Mohahah, nu när bloggen är lösenordsskyddad kan jag skriva (nästan) vad jag vill.. hehe!

Måste säga att det suger (säger man så längre, Hanna du träffar tonårskids varje dag, vad säger dom i Norrpan?) med höstlov, ledighet är överskattat när alla andra jobbar. Ja, men jag hann ju med sovmornar (jaa, till max halv åtta..), städning, shopping, långpromenader - well tills jag fick en blåsa på hälen för huur kan en sån liten vattenfylld grej framkalla sån smärta?? Men de bästa var ju helgen i sthlm med tjejjerna. Så om ni letar efter en mysigt, charmigt café i Gamla Stan så har jag några tips du ska ha utkik efter; en härligt blå stor vimpel med texten "CAFÉ", mannen bakom kassalinjen bör ha en vikingamössa på sig, bakverken bör komma från något okänt bageri i huvudstaden, kaffet (som är det vikigaste) bör komma från en sliskig kaffemaskin och caféägaren måste även ha mage att ta betalt för det. När det kommer till inredningen så är det ett plus om väggarna är njurgula med matchande gardiner (dock så ska det inte vara en vanlig gardinstång utan något annan billigare material), blåa glas ljuslyktor a la 90-tal, det är även önskvärt med en grön wunderbaum i ena takbjälken. Som extra effekt är det bra om gardinerna rasar ner om man andas där inne, behöver du sedan gå på toaletten är det önskvärt att toanyckeln sitter fast i en besticklåda inlindad i eltape (detta för att ingen ska få för sig att rusa iväg till en nyckemakare för att göra en kopia - allt för säkerheten mina vänner!). Jaa, det var mina tips för en härlig vistelse i huvudstaden!

Nu ska jag trotsa jäkla kalla snöeländet för att bege mig till Hanna på bondepicknick, thank god it's Wednesday!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback