Det daltas för mycket!


Linda Skugge skrev idag på sin blogg om föräldrar, mkt bra skrivet! Jag önskar jag fick skriva så men så skulle jag bli lynchad och stå vid en skampåle i en ort inte långt från stan.


"Föräldrar

På yngstas dagis så har de satt upp en grind som jag inte kan öppna. Så varje dag måste jag FYRA GÅNGER skrika "hallå hallå! kan nån komma ut och öppna grinden?" alternativt klättra över staketet.

De har satt upp denna sinnessjuka grind för att några föräldrar med stora killar som någon gång öppnat den förra grinden "klagat". Jag fattar inte varför de sätter upp en grind som inte går att öppna för att någon klagat. Varför kan inte dagis någon gång få bestämma? Varför kan inte dagispersonal få vara auktoritet? Varför ska föräldrarna få bestämma allt?

Efter tio år med barn så har jag kommit fram till att det värsta jag vet är "föräldrar".

Föräldrar som pratar med bebisröst till sina 6åringar och säger med helt konstlad ton, "har det varit bra på dagis i dag lilleman", föräldrar som är överbeskyddande, föräldrar som låter sina killar bete sig som neandertalare. Med mera.

För övrigt så kan stora killar klättra över staketet, för att skydda dem mot alla hemska faror där ute måste dagis i så fall bygga in hela utegården och göra ett fort. Kanske nästa steg?"




Hahahaha! Hon är klok, den där Linda! Åh var beredda på fler Skuggecitat!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad fin designen blev! Om jag startar en ny blogg någongång får du ha html skola med mig:)

2009-11-03 @ 14:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback